Zwemmer

maandag 23 juni 2014

Een klantgerichte oplossing

Waarschuwing

Goed voorbereid stapte ik in mijn auto, op weg naar het Spoorwegmuseum. Vol energie en zin in de bijeenkomst van vanmiddag. Een vakinhoudelijke bijeenkomst voor retail, waarbij mij gevraagd was om de dagafsluiting te verzorgen.

Ik hoorde een waarschuwingssignaal, keek op mijn dashboard en zag dat ik de bandenspanning moest controleren. Vanuit de linker rijbaan gaf ik richting aan om vervolgens op de vluchtstrook van de A2 te controleren of er iets aan de hand was. Het blijkt een lekke band...

Spuitbus

Dan realiseer je je direct weer, waarom het zo fijn is om géén reservewiel, maar een spuitbusje bij je auto geleverd te krijgen. Dus besloot ik de mobiliteitsservice (die was wel incl.) te bellen. Ik kreeg een uitermate vriendelijke dame aan de lijn, die ook zeer begaan was met mijn veiligheid. Na wat vragen gesteld te hebben, vertelde zij mij dat de ANWB me verder helpt. Ik schatte in dat ik nog een uur kon wachten, voordat ik nerveus moest gaan worden of ik nog op tijd zou zijn voor mijn presentatie.

Na 58 minuten zie ik de gele ANWB-wagen opdoemen op de A2. Een vrolijke en opgewekte Mick liep mij
 tegemoet en informeerde mij keurig over wat hij ging doen om mij weer op weg te helpen en ging snel aan het werk. Inmiddels heb ik mijn opdrachtgever geïnformeerd dat ik later kom dan gepland. Die was natuurlijk onaangenaam verrast.

Klantgericht

Mick doet snel en goed zijn werk. Eerst informeert hij  mij dat ie mij (officieel) naar de dichtstbijzijnde dealer moet brengen. Dat zou betekenen dat ik een zaal met 80 mensen moet teleurstellen. Maar Mick is klantgericht en denkt graag mee. Hij wil niet dat het programma verstoord wordt en bedenkt een klantvriendelijke en passende oplossing. Zo kan ik ook mijn afspraak nakomen.

Mick is betrokken, klantgericht en maakt goede afspraken met me. Ik was op tijd voor mijn presentatie geven. Ik was blij, mijn opdrachtgever was blij en de dagafsluiting was een succes.

Pluim

Een pluim voor de ANWB. Mick, bedankt!                                   ps. de naam 'Mick' is fictief

Geen opmerkingen:

Een reactie posten